Новий закон України про маркування складу харчових продуктів

Новий закон України про маркування складу харчових продуктів

07/Декабрь/2018(Пт) |

6 грудня 2018 року Верховна Рада України ухвалила Закон № 8450 «Про інформацію споживачів про харчові продукти»

акон було розроблено за участю спеціалістів Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів та експертів Проекту Європейського Союзу «Удосконалення системи контролю безпеки харчових продуктів в Україні».
 
Мета закону - забезпечення належного рівня захисту здоров'я та інтересів споживачів, їх поінформованості та права на інформацію про харчові продукти.
 
"Переконаний, що з ухваленням цього закону в нашій державі буде сформовано нову культуру інформування споживачів про харчову продукцію", - прокоментував рішення парламенту керівник Держпродспоживслужби Володимир Лапа.
 
За його словами, досі існувало певне неповажне ставлення до споживача: наприклад, маркування на етикетці наносилося такими дрібними літерами, що навіть людині з гострим зором важко розглянути склад продукту.
 
"Закон приводить у відповідність українське законодавство до норм ЄС, а також підвищує рівень поваги до споживача", - зазначив керівник Держпродспоживслужби.
 
Закон містить вимоги щодо виділення алергенів, передбачає збільшення шрифту на етикетці, вказівку країни або місця походження харчового продукту, інформацію про заморожування або розморожування продукту, перелік усіх інгредієнтів, надання інформації про поживну цінність.
 
«Маркування має містити лише правдиву інформацію, яку легко прочитати та зрозуміти, яка не вводить споживача в оману. Якщо продукт містить алерген або якийсь інгредієнт, який може спричинити непереносимість, це обов'язково потрібно вказати. Тепер, купуючи продукти харчування, український споживач зможе робити усвідомлений вибір на користь того чи іншого продукту», - зазначив Тоні ВІЛ, керівник проекту ЄС «Удосконалення системи контролю за безпекою харчових продуктів в Україні»
 
Ухвалений закон стосується не лише маркування на етикетках, а й будь-якої інформації про харчовий продукт, що надається через рекламу, інтернет або просто повідомлення споживачеві під час продажу, у тому числі й у місцях громадського харчування. У разі дистанційної реалізації інформація повинна бути доступною до моменту придбання продукту.
 
Згідно з новим законом, відповідальний за надання інформації – оператор ринку, під найменуванням якого продається харчовий продукт.